آموزش قسمت ابزارک widget در وردپرس

نویسنده ۱۸ آذر

آموزش قسمت ابزارک widget در وردپرس از مهمترین بخش های محتوایی در وردپرس است که بیرون از محتوای یک برگه یا پست قرار می گیرد. ابزارک  widget دارای محتوای متنی، ناوبری یا محتوای تصویری است که در یک پست یا برگه قرار دارد. به صورت کلی زمانی که شما یک ابزارک را در قالب سایت قرار می دهید. در واقع این ابزارک در همه صفحات قابل مشاهده است به جز ویجت که تنها به یکسری از صفحات خاصی مانند صفحه اصلی اختصاص دارد.

برای افزودن یک ابزارک widget در وردپرس خود بایستی آن را به بخشی از سایت اضافه کنید تا توسط قالب سایت شما به عنوان فضایی برای ابزارک ها در نظر گرفته شود. در حقیقت ابزارک ها مستقیما با قالب سایت در ارتباط هستند، زیرا به صورت مستقیم با طرح  و چیدمان سایت در ارتباط می باشند.

بیشتر قالب های استاندارد وردپرس به نحوی طراحی شده اند تا ابزارک هایی که در نوار کناری یا فوتر قرار می گیرند این احتمال وجود داشته باشد که بعضی از قالب ها در فضاهای دیگری مانند بخش فوقانی یا پایین هر پست وبلاگ یا در هدر برای ویجت ها در نظر بگیرند.

به صورت پیش فرض سایت وردپرس از تعداد زیادی ابزارک تشکیل شده است که شما می توانید با نصب افزونه های مختلف بر تعداد این ابزارک ها اضافه کنید. در ضمن برخی از قالب های وردپرس نیز دارای ابزارک های مختص به خود می باشند.

آموزش پنل ویجت در وردپرس

ابزارک widget در وردپرس عناصری هستند که متشکل از قطعات کد می باشند شما می توانید آنها را در سایدبار ها یا سایر مکان های دیگر که قابلیت قرارگیری ابزارک وجود دارد، جای دهید.

به طور کلی وردپرس به عنوان یک رابط کاربری خیلی ساده برای مدیریت و اضافه کردن ابزارک ها به سایت است. وردپرس به صورت پیشفرض دارای چندین ابزارک می باشد که شما می توانید از آنها در تمامی قالب های وردپرسی بهره مند شوید.

در واقع وردپرس این اجازه را به کاربران خود می دهد تا بتوانند ابزارک های سفارشی خود را بسازید تا از آنها در وب سایت های خود استفاده کنند. بیشتر قالب ها و افزونه های حرفه ای وردپرس مجهز به ابزارک های اختصاصی می باشند که با نصب آن ها، ابزارک هایشان به راحتی قابل دسترسی است.

آموزش ابزارک ها در وردپرس

برای آموزش قسمت ابزارک widget در وردپرس بایستی یک وب سایت وردپرسی تستی بر روی لوکال هاست خود داشته باشید.

روش های متعددی برای قرار دادن کدهای ابزارک widget در وردپرس وجود دارد:

یک افزونه طراحی کنید، سپس کدها را داخل آن افزونه قرار دهید.

کدها را داخل فایل قالب functions.php خود بگذارید. از این روش تنها در صورتی می توانید از ابزارک استفاده نماید که قالب فعال باشد.

با استفاده از افزونه Code Snippets برای افزودن کدهای ابزارک به سایت استفاده کنید.

روش کار با widget ها در  wordpress

 آموزش ساخت widget در وردپرس براساس مراحل زیر انجام می شود:

در ابتدا برای تغییرات کدهای PHP بایستی قسمت نمایش را در پیشخوان وردپرس انتخاب نماید، سپس بر روی زیر مجموعه ویرایشگر پوسته کلیک کنید.

در سمت چپ صفحه در بخش پرونده های پوسته، با انتخاب نمودن توابع پوسته کدهای جدیدی را مشاهده خواهید کرد. سپس کد را به کدهای قالب سایت خود اضافه نماید. برای افزودن کد بایستی به بخش کدهای functions.php اضافه کنید. بعد از اضافه کردن کد بالا در بخش فانکشن قالب وردپرس که فایل functions.php می باشد، قالب شما از ابزارک حمایت می کند.

ساخت ناحیه ابزارک در وردپرس

هنگام ساخت ناحیه ابزارک در وردپرس شما می توانید با نحوه اضافه کردن ابزارک در قسمت دلخواه خود آشنا شوید. برای این کار بایستی نخست در قسمت پیشخوان وردپرس، نمایش را انتخاب نماید، سپس بر روی ویرایشگر پوسته کلیک کنید. صفحه ای به شما نمایش داده خواهد شد که می توانید پرونده های پوسته و ستون کناری آن را انتخاب نماید.
 بایستی به نام ابزارکی که در فایل فانکشن وارد کردید توجه نماید. سپس بر روی ابزارک وردپرس خود، ابزارک موردنظر وردپرس خود را اضافه کنید. در نظر داشته باشید شما می توانید این کد را در هر قسمتی از این فایل قرار دهید. پس از بروزرسانی ابزارک مورد نظر شما در قسمت ستون کناری نشان داده خواهد شد.

کلام آخر

امید است مقاله آموزش قسمت ابزارک widget در وردپرس به شما کمک کرده باشد تا بتوانید به خوبی از آن بهره مند شده و اطلاعات مورد نیازتان را دریافت نماید. با توجه به مهم بودن ویجت ها، مسئله مدیریت ابزارک ها در وردپرس نقش بسزایی را ایفا می کند، بنابراین بایستی بر اساس مولفه استراتژی های کاربردی در رابطه با محل قرارگیری ابزارک ها و محتوای داخل آن ها در طراحی یک سایت موفق و قابل قبول مورد توجه قرار گیرد. جهت سفارش طراحی سایت و بهینه سازی و سئو وب سایت همین حالا با مجموعه تخصصی و حرفه ای وب یار تماس بگیرید.

سوالات متداول

ابزارک ها در وردپرس چه کاربردهایی دارند؟

از کاربردهای ابزارک ها در وردپرس می توان به این نکته اشاره نمود که در قالب های مختلفی قرار دارند. مانند ابر برچسب، تقویم، پست های جدید، منوی رهگیری، نوار جستجو و سایر موارد دیگر از رایج ترین آنها نمونه های ویجت ها در وردپرس می باشند.

کاربرد ابزارک ها در چه مواردی بیشتر است؟

ابزارک ها بیشترین کاربر را در منوها، تقویم، آیکون های رسانه های اجتماعی، تبلیغات که در بین انواع پرکاربردترین ویجت ها در وردپرس قرار می گیرند. هر کدام از آنها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند به جهت شخصی سازی صفحات وردپرس، ویجت ها یا ابزارک ها مورد استفاده قرار می گیرند

پست های مرتبط

چطور طراح سایت شویم؟ ۱ اردیبهشت

چطور طراح سایت شویم؟

اگر به دنبال این هستید که چطور طراح سایت شویم؟ و برای مهارت در این رشته علاقه مند و به عنوان شغل آینده تمایل دارید…

ادامه مطلب
منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان ۱۱ فروردین

بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان

بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان علاوه بر اینکه در همه جا حضور دارد در چند سال اخیر نیز بسیار قدرتمند عمل کرده است، از…

ادامه مطلب
قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان ۲۰ اسفند

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان مسیر را برای رسیدن به یک وب سایت تجارت الکترونیک هموار کرده است. با استفاده از…

ادامه مطلب
بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان ۱۰ بهمن

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان یک استراتژی ایده آل برای تبلیغ کسب و کارها در این حوزه است. از مهم ترین ویژگی هایی که…

ادامه مطلب
دیباگر (خطایاب) برای PHP ۳۰ دی

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP از جمله مواردی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. با توجه به اینکه در بعضی از…

ادامه مطلب
قالب های پنل مدیریت فروشگاهی ۲۵ دی

بهترین قالب های پنل مدیریت فروشگاهی رایگان

در حال حاضر طراحی وب سایت یکی از نیازهای اصلی برای هر فروشگاهی است، از این رو در این مقاله قصد داریم تا به شما…

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *