آموزش طراحی و ساخت وبلاگ

نویسنده ۷ آذر

در این آموزش از وبیار قصد داریم تا به شما آموزش طراحی و ساخت وبلاگ را یاد بدهیم. سایت های مختلفی که در این زمینه کار می کنند مانند پرشین بلاگ، بلاگر، میهن بلاگ و غیره وجود دارند.

یکی از معروف ترین و قدیمی ترین سایت ها در این حوزه بلاگفا می باشد که نسبت به سایر سایت ها رتبه بالاتری دارد.

مراحلی که باید برای طراحی و ساخت وبلاگ طی کنید عبارتند از:

در ادامه قصد داریم تا در مورد نحوه ساخت وبلاگ در بلاگفا توضیح دهیم.

آموزش ساخت وبلاگ در بلاگفا

  1. در این بخش باید ایمیل شخصی خود را وارد کنید که تاکنون آن را به کاربران وبلاگ نمایش نداده اید. بعد از ثبت نام ایمیلی به آن فرستاده می شود که در آن از سوی مدیریت بلاگفا به دلیل ثبت نام در بلاگفا از شما تشکر می کند.
  2. نام کاربری و کلمه عبور را به آن فرستاده می شود تا در صورت فراموش کردن نام کاربری و کلمه عبور آن را داشته باشد. پس ایمیل خود را حتما در این بخش وارد کنید باید از ایمیل خود به خوبی نگهداری کنید، زیرا اگر نام کاربری و کلمه عبورتان را افراد دیگری بدانند به راحتی به قسمت مدیریت وبلاگ شما دسترسی پیدا می کنند و از سمت شما پست های نامرتبط ارسال می کنند و حتی می توانند کلمه عبورتان را تغییر دهند و دیگر شما به وبلاگتان دسترسی نخواهید داشت.
  3. در این قسمت باید ایمیل نویسنده را بزنید تا کاربران توسط آن بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
  4. در فیلد “منطقه زمانی” باید زمان را بر اساس GMT تنظیم کنید که برای کاربران ایرانی به طور پیشفرض تهران را انتخاب می کند در صورتی که تنظیم نیست حتما خودتان دستی تنظیم کنید.
  5. فیلد “تعداد پست‌ها در صفحه نخست” در این بخش باید تعداد پست هایی که می خواهید در صفحه نخست وبلاگ شما نمایش داده شود، انتخاب کنید. بهتر است تعداد آن ها را از 17 تا بیشتر نباشد، زیرا موجب سنگین شدن وبلاگ خواهد شد که موجب کاهش بازدیدکنندگان وبلاگتان می شود.
  6. در بخش بعدی باید به چگونگی نمایش تاریخ پست ها توجه کنید به این شکل که شما زمانی پستی را از میان نمونه های ارائه شده می توانید به صورت دلخواه یکی از انتخاب کنید.
  7. این فیلد نیز مشابه فیلد فوق “ساعت درج مطلب” را در وبلاگ به شما نمایش می دهد شما می توانید در این بخش زمان نمایش پست های خود را تنظیم کنید.
  8. فیلد نمایش”تاریخ آرشیو” با تعیین کردن اینکه این بخش از وبلاگ شما به صورت عددی نشان داده شده یا به صورت حروف.
  9. فید مربوط به نمایش “نحوه آرشیو مطالب وبلاگ” زمانی که وبلاگی را ثبت می کنید سیستم بلاگفا به صورت خودکار یک آرشیو از مطالب شما تهیه می کند که می توانید سیستم را و به صورت هفتگی یا ماهانه تنظیم کنید.
  10. در پایان 6 بند از قوانین بلاگفا بیان شده است. بعد از مطالعه آنها دکمه قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ را کلیک کرده تا فرایند ساخت وبلاگ شما به پایان برسد. زمانی که در روند تکمیل فیلدها خطایی صورت نگرفته باشد پیام خوش آمدگویی و نام وبلاگی که ثبت کرده اید نمایش داده خواهد شد.
  11. بر روی صفحه اصلی سایت بلاگفا کلیک کنید در بخش نام کاربری و کلمه عبور، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نموده سپس وارد بخش مدیریت وبلاگ خود شوید. در این بخش ما صاحب یک وبلاگ هستید که می توانید خاطرات، تجربیات و هر آنچه که تمایل دارید را با دیگران به اشتراک بگذارید البته فراموش نکنید که همیشه به مخاطبان خود احترام بگذارید و مطالب خوب و ارزشمند تولید کنید.

چگونه وبلاگ خود را مدیریت کنم؟

طراحی و ساخت وبلاگ کار ساده ای است. البته نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که نوشته های خود را با گزینه فرستادن یادداشت وارد کنید. در پایان سمت راست وبلاگ بر روی منوی بلاگفا، بلاگ بازسازی وبلاگ کلیک کنید.

بازسازی وبلاگ چیست؟

شما با فرستادن یادداشت صرفا آن را ثبت کرده اید. در صورتی که در صفحه وبلاگ شما نشان داده نمی شود با گزینه بازسازی وبلاگ مطالب جدید و تغییرات جدید در وبلاگ نمایش داده می شود.


 

نحوه تنظیم قلم

با ورود به صفحه تنظیم یادداشت گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که بیشتر آنها شبیه به نرم افزار Word هستند مثل Bold، Italic یا Underline. گزینه هایی از جمله تنظیم جدول، لینک دادن، ایجاد عکس وجود دارند.

بعد از هر بار ارسال مطلب از پایین به بالا نشان داده می شوند. مقابل هر مطلب بارگذاری شده سه گزینه: تنظیم، حذف و نظرات وجود دارد. در بخش تنظیمات می توانید مطالب را ادیت کنید.

پایان هر مطلب نیز نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارید. هر مطلبی که بارگذاری می کنید نظرات و دیدگاه های جدید را به صورت Bold شده و به رنگ آبی نشان می دهد.

انتخاب قالب

هر وبلاگ یک قالب کلی دارد که می توانید بر حسب آن نوشته های خود را کدبندی کنید. در بخش انتخاب قالب، قالب موردنظرتان را انتخاب نماید.

ویرایش قالب

برای قالب نویسی باید یک زبان برنامه نویسی بلد باشید حداقل Html البته قالب CSS نیز برای یادگیری بسیار خوب و کار با آن بسیار ساده است.

مدیریت یادداشت ها و پیام ها

با کلیک کردن بر روی گزینه مدیریت یادداشت ها وارد صفحه اصلی می شوید.

دفترچه یادداشت

در این بخش تمامی یادداشت های شما ذخیره خواهد شد.

تنظیمات وبلاگ

در این بخش گزینه هایی مانند تعداد یادداشت ها در صفحه، نوع آرشیو و غیره وجود دارد.

 ثبت در فهرست کاربران

در این قسمت وبلاگ خود را عضو کاربران کنید. این کار کمک می کند تا هر فردی که داخل سایت بلاگفا سرچ کرد وبلاگ شما در دسته موضوعات نمایش داده شود. لازم است که حتما وبلاگ خود را در دسته یک گروه خاص قرار دهید.

آرشیو و مدیریت آرشیو

مهمترین بخش وبلاگ مدیریت آرشیو است که در این بخش تنظیمات وبلاگ به صورت هفتگی یا ماهانه می توانید تنظیم کنید.

کار بازسازی آرشیو شبیه به بازسازی وبلاگ است به این صورت که شما با کلیک بر روی آرشیوهای جدید می توانید مقابل دیدگان مخاطبان قرار بگیرید. این امکان وجود دارد که بتوانید قالب آرشیو را همانند وبلاگ خود تغییر دهید، زیرا آرشیو صفحه ای جداگانه دارد.

خارج شدن از سایت

در حقیقت شما Log Out می کنید و خارج می شوید.

حذف وبلاگ

زمانی که روی این گزینه بزنید وبلاگ شما به کلی حذف خواهد شد.

وبلاگ شما

وبلاگ خود را می توانید در صفحه ای جداگانه باز کنید.

کلام آخر

در این نوشتار به شما آموزش طراحی و ساخت وبلاگ را آموختیم همچنین تمامی مراحل و گزینه ها را بیان کردیم اکنون به راحتی می توانید وبلاگ شخصی یا تجاری خود را بسازید در صورتی که نیاز به راهنمایی یا طراحی وب سایت دارید کارشناسان وب یار در خدمت شما هستند کافیست که با ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

چطور طراح سایت شویم؟ ۱ اردیبهشت

چطور طراح سایت شویم؟

اگر به دنبال این هستید که چطور طراح سایت شویم؟ و برای مهارت در این رشته علاقه مند و به عنوان شغل آینده تمایل دارید…

ادامه مطلب
منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان ۱۱ فروردین

بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان

بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان علاوه بر اینکه در همه جا حضور دارد در چند سال اخیر نیز بسیار قدرتمند عمل کرده است، از…

ادامه مطلب
قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان ۲۰ اسفند

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان مسیر را برای رسیدن به یک وب سایت تجارت الکترونیک هموار کرده است. با استفاده از…

ادامه مطلب
بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان ۱۰ بهمن

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان یک استراتژی ایده آل برای تبلیغ کسب و کارها در این حوزه است. از مهم ترین ویژگی هایی که…

ادامه مطلب
دیباگر (خطایاب) برای PHP ۳۰ دی

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP از جمله مواردی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. با توجه به اینکه در بعضی از…

ادامه مطلب
قالب های پنل مدیریت فروشگاهی ۲۵ دی

بهترین قالب های پنل مدیریت فروشگاهی رایگان

در حال حاضر طراحی وب سایت یکی از نیازهای اصلی برای هر فروشگاهی است، از این رو در این مقاله قصد داریم تا به شما…

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *