بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان

نویسنده ۱۱ فروردین

بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان علاوه بر اینکه در همه جا حضور دارد در چند سال اخیر نیز بسیار قدرتمند عمل کرده است، از این رو می توان از آن برای بازی، بررسی و آنالیز کردن اطلاعات و سایر موارد دیگر استفاده نمود. بهترین شیوه برای یادگیری جاوا اسکریپت مطالعه آموزش ها و تمرین نوشتن کد خود است.

فضای اینترنت آموزش های جاوا اسکریپت متعددی را برای علاقمندان به یادگیری این حوزه قرار داده است در حالی که تمامی آنها برابر خلق نشده اند.

این لیست شامل منابع رایگانی است که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید هر آنچه که نیاز دارید را جستجو کنید. با استفاده از این منابع می توانید مهارت های جاوا اسکریپت خود را به سطح بالاتری ارتقاء دهید.

جاوا اسکریپت چیست؟

با توجه به اینکه جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که به عنوان هسته برای توسعه وب و توسعه برنامه بکار میرود. در واقع می توان گفت جاوا یک زبان شی گرا است که بخشی از HTML را به عنوان اسکریپت مستقل برای اسکریپت نویسی سمت مشتری در وب استفاده می شود.

با توجه به استاندارد بودن جاوا اسکریپت مرورگرهای مختلف می توانند به صورت کامل از آن حمایت کنند. این استاندارد سازی ها از طریق موتور جاوا اسکریپت V8 گوگل، که یک پروژه منبع باز است. این زبان به بیشتر توسعه دهندگان اجازه خواهد داد تا زمان و مهارت های خود برای ایجاد استانداردهای بهتر برای این زبان اختصاص دهند.

دلایل اهمیت یادگیری جاوا اسکریپت چیست؟

در سال های اخیر با بالا رفتن محبوبیت جاوا اسکریپت این برنامه به یک مهارت ارزشمند در طیف های گسترده از صنایع اعم از توسعه وب تا علم داده تبدیل شده است. جاوا اسکریپت در فرم ورک های باطنی همانند Node.js عمل می کنند و بهترین زبان برای توسعه سمت مشتری است.

12 تا از بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان به شرح زیر است:

  1. W3schools

سایت W3schools بیشتر مناسب افرادی مبتدی طراحی شده است تا در مدت زمان کوتاهی بتوانند با اصول اولیه این زبان آشنا شوند. در این منبع آموزشی هر مفهوم توسط مثال های مختلفی شرح داده شده است.

 2. سایت سون لرن

یکی از بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان، سایت سون لرن است. این سایت کار را برای شما راحت کرده است تا بتوانید پکیج های آموزشی جاوا اسکریپت را تولید کنید. با هزینه کردن یک آموزش ویدیویی می توانید با کمتری هزینه با مبحث جاوا اسکریپت آشنا شوید.

Learn JS .3

سایت Learn JSبه شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به خوبی زبان جاوا اسکریپت را یاد بگیرید. با استفاده از این منبع آموزشی می توانید مطالب بسیار خوبی را آموزش بگیرید.

   javaScript.info .4

javaScript.info جزء بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان برای یادگیری برنامه نویسی به زبان جاوا است. محتوای این وب سایت بسیار قدرتمند است که در سراسر دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان

این وب سایت یکی از بهترین پلتفرم های آنلاین برای آموزش و یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان است. محتوای این سایت به دو گروه تقسیم می شود: یکی یادگیری کد زدن به زبان جاوا اسکریپت و دیگری اجرای دستورات این زبان و دسته بندی اطلاعات است.

5.  JavaScript.com

سایت JavaScript.comیکی از بروزترین و محبوب ترین وب سایت هایی است که برای آموزش زبان برنامه نویسی ارائه شده است. افراد مبتدی و جویای یادگیری از این منبع آموزشی می توانند تمامی مفاهیم مورد نیاز جاوا را به خوبی بیاموزند.

 Tutorials Point .6

بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان  تحت عنوان  سایت Tutorialspoint است که آموزش به صورت آنلاین و رایگان در اختیار شما می گذارد. هر دو گروه افراد مبتدی تا حرفه ای می توانند از این وب سایت برای آموزش زبان جاوا اسکریپت استفاده کنند. این سایت به عنوان یک نقشه راه برای یادگیری جاوا اسکریپت طراحی شده است تا تمامی مفاهیم حیاتی به شما آموزش داده شود.

Codecademy .7

برنامه آنلاین Codecademy برای آموزش برنامه نویسی تعبیه شده است و منابع زیادی را برای کاربران قرار داده است. در واقع این سایت به شما کمک خواهد نمود تا بتوانید زبان جاوا اسکریپت را به خوبی یاد بگیرید، البته باید برای این کار یک اکانت در سایت بسازید.

HTML Dog .8

با این منبع آموزشی جاوا اسکریپت می توان تمامی مفاهیم مربوط به جاوا اسکریپت را پشتیبانی کرد. محتواهای این وب سایت به صورت کاملا رایگان در دسترس شما قرار می گیرند. شما می توانید با مراجعه به این وب سایت کار خود را تحت عنوان یک برنامه نویس جاوا اسکریپت شروع کنید. نوشته هادر سه دسته مبتدی، متوسط و پیشرفته است که قابلیت آموزش را برای تمامی افراد فراهم می کند. شما می توانید مطابق با تعیین سطح خود شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نماید.

javaScript for cats .9

این وب سایت به شما کمک می کند که بتوانید به طور عمیق تری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را بیاموزید و از آن به نحو احسن استفاده کنید.

سایت javaScript for cats به شما یک برنامه منظمی خواهد داد تا بتوانید این زبان را فرا بگیرید. تمامی مطالب خلاصه و مفید می باشند و برای هر نکته مثال های متعدد و جداگانه ای مطرح شده است.

  EchoEcho.com  .10

با کمک سایت EchoEcho.com می توانید یک پلتفرم برای کد زدن به زبان جاوا اسکریپت انجام دهید. شما با این وب سایت می توانید ابزارهای مختلف جاوا اسکریپت با مفاهیم این زبان به خوبی آشنا شوید. محتوای این وب سایت به بخش های متعددی تقسیم می شود. برای مثال اگر شما در این حوزه مبتدی هستید ابتدا با بخش اصول اولیه کار شروع کنید. برخی از بخش های این وبسایت شامل Form validation، Browser detection و ابزارهای جاوا اسکریپت و همینطور Animated Buttons است.

 Guru99 .11

از بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان که مخصوص افراد مبتدی است که می توانند به صورت حرفه ای این زبان را یاد بگیرند. در این سایت شما می توانید تمامی مطالب آموزشی را به صورت رایگان و آنلاین در دسترس علاقمندان به یادگیری برنامه نویسی قرار دهید.

منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان

با توجه به اینکه مطالب به دو بخش تقسیم می شود: یکی مطالب و مفاهیم پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است و دیگری آموزش های پیچیده و دشوار در این زبان. با استفاده از این وب سایت می توانید مطالب را تنها در مدت زمان 5 روز یاد بگیرید. این سایت دوره های رایگانی به خوانندگان ارائه می کند که می توانید در آنها شرکت کنید.

 12. راهنمای جاوا اسکریپت موزیلا

راهنمای جاوا اسکریپت موزیلا از بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان است که به صورت مختصر و مفید می توانید از این زبان برنامه نویسی استفاده کنید. این راهنما به خوبی به شما آموزش می دهد که چگونه می توانید از آن استفاده کنید. در واقع موزیلا یک برنامه کاملی است که تمامی محتواها به صورت خلاصه شده به چند بخش تقسیم شده است و شما می توانید به خوبی به تمامی اطلاعات هر بخش دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

در این مبحث سعی کردیم تا شما را با بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان آشنا کنیم امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با کارشناسان وب یار تماس حاصل فرمایید همچنین برای طراحی وب سایت خود می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

پست های مرتبط

چطور طراح سایت شویم؟ ۱ اردیبهشت

چطور طراح سایت شویم؟

اگر به دنبال این هستید که چطور طراح سایت شویم؟ و برای مهارت در این رشته علاقه مند و به عنوان شغل آینده تمایل دارید…

ادامه مطلب
قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان ۲۰ اسفند

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان مسیر را برای رسیدن به یک وب سایت تجارت الکترونیک هموار کرده است. با استفاده از…

ادامه مطلب
بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان ۱۰ بهمن

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان یک استراتژی ایده آل برای تبلیغ کسب و کارها در این حوزه است. از مهم ترین ویژگی هایی که…

ادامه مطلب
دیباگر (خطایاب) برای PHP ۳۰ دی

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP از جمله مواردی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. با توجه به اینکه در بعضی از…

ادامه مطلب
قالب های پنل مدیریت فروشگاهی ۲۵ دی

بهترین قالب های پنل مدیریت فروشگاهی رایگان

در حال حاضر طراحی وب سایت یکی از نیازهای اصلی برای هر فروشگاهی است، از این رو در این مقاله قصد داریم تا به شما…

ادامه مطلب
افزونه حمل و نقل ووکامرس ۱۶ دی

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس و 10 افزونه وردپرس

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس یکی از ضروری ترین و مهم ترین خریدهای آنلاین، حمل و نقل می باشد. در صورتی که با استفاده…

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *