چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

نویسنده ۲۱ اردیبهشت

چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟ این سوالی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. برای اطلاع از آن تا آخر با ما همراه باشید. برای موفقیت در تمامی کارها ابتدا باید طرح ریزی یا برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشیم وجود ضعف ها و قوت ها، تهدیدها و فرصت هایی که با آن دست و پنجه نرم می کنید و با چالش هایی که روبرو می شوید. در نتیجه باعث شده تا برندتان در عرصه اینترنت شناخته شود و به راحتی می توانید با سایر کسب و کارها و پرسونای مخاطبان هدفتان در ارتباط باشید.

بعد از گذراندن چالش های پیش رو باید ببینید کم و کاستی های فعالیت شما چیست؟ با ابتکار و نوآوری خود در صدد رفع آن برآید تا بتوانید نسبت به رقبایتان پیشی بگیرید. بعد از آن باید مخاطبان هدف و مشتریان اصلی خود را براساس جنسیت، گروه سنی و.. بررسی نمودیدکسب و کارتان را طرح ریزی نمایید و مدل کسب و کارتان را بر مبنای ارائه مستقیم خدمات و محصولات به مصرف کننده (B2B) یا تمرکز روی فروش (C2B) بچینید.

انتخاب نام دامنه

اسم دامنه به اندازه برند شما از اهمیت زیادی برخوردار است که اصولا اسم برند و نام دامنه از اسامی کوتاه، روان، به یاد ماندنی و منحصر به فرد استفاده نمایید. دامنه شما هویت برند شما در عرضه اینترنت است. تا مشتریان به راحتی آن را به خاطر داشته و به دوستان خود معرفی کنند.

انتخاب پلتفرم فروشگاه

 پلتفرم همان فضای است که سایت شما را اشغال می کند و چگونگی انتخاب او براساس کسب و کار، راحتی کاربران و امکانات پلتفرم و آشنایی ما با آن پلتفرم است.

چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

فروشگاه سازهای معتبر مانند: Shopify،Magento، BigCommerce و… را بکار ببرید و یا برای حرفه ای تر شدن از سایت وردپرسی و افزونه ووکامرس استفاده کنید. که مرحله دوم بیشتر پیشنهاد می شود، زیرا وردپرس و ووکامرس دارای قابلیت های بسیار زیادی برای شما ایجاد می کند و حتی شما را در این امر یاری می رسانند.

طراحی ظاهر سایت

طراحی ظاهر سایت بنا به سلیقه و نیاز کسب و کارها در نظر گرفته می شود منتهی برای پیاده سازی آنلاین شاپ باید اصولی را رعایت کرد. مانند: شخصی سازی فونت و متون، قرار دادن المان های بصری با کیفیت، اجرایی کردن رنگبندی سایت، قرار دادن محتوای مرتبط با سایت و همچنین طراحی نویگیشن و لیست سایت به بهترین حالت ممکن را پیاده سازی کنید.

در این مرحله شما رابط کاربری و هویت سایت خود و را می سازید، زیرا برای طراحی آنلاین شاپ باید به این مرحله توجه ویژه داشته باشید. در طراحی به غیر از خلاقیت، با کیفیت بودند روند کار و منحصر بودن اصول خاص دیگری ندارد.

اضافه کردن محصولات به فروشگاه

فرض کنید یک فروشگاه فیزیکی خالی دارید در صورتی که فروشگاه تان خالی از محصول است شما هیچ فروشی نخواهید داشت، بنابراین باید شروع به اضافه کردن محصولات به فروشگاه کنید و شرح دهید. محصولات ارائه شده مناسب چه کسانی است؟ و ویژگی های آن را مطرح نمایید؟ یک سیستم پیشنهاد دهی برای افرادی که نیاز به محصول خاصی دارند یک سیستم پیشنهاد دهی قرار دهید و به مشتریان سایت تان کمک کنید تا سریع تر و راحت تر به هدفشان در سایت شما برسند.

توجه به سه نکته در این خصوص داشته باشید و آنها را به بهترین نحو به آنها ارائه نمایید.

·     دسته بندی محصولات

·     تصاویر محصولات

·     توضیحات محصولات

تنظیم بخش ارسال محصول

برای راه اندازی آنلاین شاپ باید بدانید که چطور می خواهید محصولات را به دست مشتریانتان برسانید و مشتریان نیز آگاهی برای دریافت محصول داشته باشند. برای جلب اعتماد او و در اختیار قراردادن اطلاعات تماسش باید اعتماد او را جلب نماید.

چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

در ایران این کار را با قرار دادن نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت های فروشگاهی انجام می دهند و محدودیت ارسال محصولاتتان را برای مشتریان مشخص کنید. حتما این دو مورد مطرح شده را برای آنلاین شاپ خود در نظر بگیرید.

1.   لانچ کردن یا ارائه سایت

2.   این مرحله آخر برای راه اندازی آنلاین شاپ است که به صورت چک لیست می توانید از آن بهره ببرید.

3.   بررسی تمامی دکمه ها و کال تو اکشن ها و عناوین صفحات

4.   تست کردن فرایند پرداخت در سایت

5.   بررسی چند مرتبه پرداخت پروسه همسان سازی

6.    اطمینان حاصل کردن از کیفیت محصولات و تصاویر آنها

7.   تحقیق کردن اصولی ویژگی ها، توضیحات و دسته بندی محصولات

8.   چک کردن نویگیشن سایت

9.   بررسی تمامی فرم ها و لینک ها

10. چک کردن موارد مالیاتی

11. بررسی کردن سیستم ایمیل مارکتینگ

12. لیست کردن تمام محصولات شما

13. با تست کردن از فواید کوپن و کد تخفیف اطمینان حاصل نماید.

کلام آخر

اکنون که با راه اندازی به فروشگاه اینترنتی و چگونه پیاده سازی آنلاین شاپ آشنا شدید می توانید برای درآمد کسب و کار خود آنلاین شاپ را پیاده سازی نمایید.

اگر تمایل داشتید یک آنلاین شاپ حرفه ای و اصولی برای خود داشته باشید کارشناسان وب یار با افتخار در خدمت شما هموطنان عزیز است. می توانید از خدمات دیگر این مجموعه مانند: سفارش تولید محتوا، سئو و بهینه سازی، طراحی اپلیکیشن، طراحی سایت، لوگو و ست اداری و غیره اطلاع کسب نمایید.

پست های مرتبط

طراحی سایت ۱۰ تیر

طراحی سایت حرفه ای در اصفهان

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و نیاز می دانید که درآمد کسب و کار خود را با داشتن وب سایت ارتقا دهید به…

ادامه مطلب
لورم ایپسوم ۷ تیر

لورم ایپسوم چیست؟

شاید از خود پرسیده باشید لورم ایپسوم چیست؟ چطور به وجود آمد؟ چه کاربردی دارد؟ و چرا طراحان از این متن استفاده می کنند؟ به…

ادامه مطلب
آموزش نحوه قرار دادن پست خصوصی در وردپرس ۲۸ خرداد

آموزش نحوه قرار دادن پست خصوصی در وردپرس

آموزش نحوه قرار دادن پست خصوصی در  وردپرس می تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک پست خصوصی جدید ایجاد کنید یا پست قدیمی…

ادامه مطلب
ساخت فوتر سایت با المنتور ۲۲ خرداد

ساخت فوتر سایت با المنتور

ساخت فوتر سایت با المنتور یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای برای سفارشی سازی وب سایت بدون نیاز به کدنویسی است. در صورتی که تمایل…

ادامه مطلب
خطای سرور چیست؟ و چگونه آن را رفع کنیم؟ ۱۱ خرداد

خطای سرور چیست؟ و چگونه آن را رفع کنیم؟

server error یا خطای سرور چیست؟ یکی از مواردی که کاربر با آن هنگام کار با سرور گاهی مواجه می شود و دلیل آن این…

ادامه مطلب
چطور طراح سایت شویم؟ ۱ اردیبهشت

چطور طراح سایت شویم؟

اگر به دنبال این هستید که چطور طراح سایت شویم؟ و برای مهارت در این رشته علاقه مند و به عنوان شغل آینده تمایل دارید…

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *