بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP

نویسنده ۳۰ دی

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP از جمله مواردی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. با توجه به اینکه در بعضی از مواقع خطاهای PHP می توانند استرس زا باشند، زیرا باعث منحرف شدن عملکرد صحیح پروژه در هنگام عدم آدرس دهی مناسب می باشد.

در حالی که برنامه نویسان PHP به خوبی می دانند که این چنین نیست. چرا که این احتمال وجود دارد که کد شما از تعداد زیادی خط تشکیل شده باشد. تعدادی IDE و ادیتور اسکریپت های PHP که کم نیستند، بعضی از آنها علاوه بر اینکه کمکی به خطایابی نمی کنند.

در بعضی از مواقع نیز تنها سطح پیچیدگی را بالا می برند، از همین رو پیش از بحث درباره اینکه چگونه می توانیم روند شکل گیری در PHP را سریع تر و ساده تر کنیم.

باید متوجه باشیم که در گام اول استفاده از PHP ارزش دارد یا نه؟

دیباگر (خطایاب) برای PHP

بهترین دیباگر (خطایاب) زبان PHP

 با استفاده از بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP می توانید به سادگی کدهای خود را دیباگ کنید. در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

Whoops .1

Whoops به عنوان یکی از بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP ثابت کرده است که یک کتابخانه php برای رسیدگی به باگ ها است. با استفاده از Whoops به راحتی می توان خطایابی انجام داد این دیباگر خیلی آسان قابل تنظیم است و ویژگی های کاربرپسند دارد.

Pinba .2

دیباگر Pinba شبیه به یک موتور ذخیره سازی MySQL محبوب است که برای بررسی و آنالیز خطاها بسیار موثر است. Pinba به عنوان یک سیستمی عمل می کند که آمارهای مهم را نشان می دهد که با تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات ورودی، کارکرد برنامه را مورد ارزیابی قرار می دهد.

در واقع ساختاربندی Pinba کار چندان سختی نیست.

PHPMD .3

دیباگر PHPMD بیشتر به فاکتورهایی متکی است که نخستین بار نشان داده می شوند. درک و عملکرد بر روی چنین نمایش هایی بعضی از مواقع سخت است، از همین رو PHPMD صفحه ای را ارائه می کند که نمایش اولیه معیارها را می گیرد. سپس آنها را به نسخه ای با منابع و قابل فهم تر تبدیل می کند. در حقیقت با این ابزار می توان به آسانی ساختاربندی کرد.

این ابزار ثابت کرده است که برای اشاره به خطاهای ناشی از ایرادات، معیارهای اضافی، کدهای نیمه کاره و غیره عملکرد فوق العاده بالایی دارد.

Xdebug .4

Xdebug اصولا یک برنامه افزودنی است که از طریق برنامه php برای افرادی که مدام با خطاها مواجه می شوند و به دنبال روش های مفید برای رفع معایب آنها هستند قابل دسترسی است. ابزا Xdebug با ایجاد پروفایل برای اسکریپت های php است. با توجه به اینکه تنها یک افزونه است و دسترسی و استفاده از آن به هیچ عنوان کار پیچیده و دشواری نیست.

Krumo .5

ابزار Krumo زمانی که تمام سعی خود را می کنید تا ایرادات را رفع کنید و خطاها را نشان دهید نتایج را به شکل سازماندهی شده نمایش می دهد. با اجرای ابزار Krumo خطاها در پلتفرم DHTML tree نشان داده می شود. در ضمن این قابلیت را دارند که با خاموش کردن آن روند اشکال زدایی را سرعت می بخشند.

Kint .6

ابزار اشکال زدایی یا باگ یابی Kint اطلاعات مرتبط با متغیرها و ردیابی ها را خروجی می دهد. برای درک و مدیریت بسیار راحت آن روند عیب یابی در پلتفرم قالب بندی شده ارائه می شود. پلاگین Debug Bar توسط پنلی هماهنگ می شود که نتایج عیب یابی شما را به سهولت نشان می دهد. استفاده از آن نسبت به سایر ابزارهای عیب یابی خیلی راحت است، به این دلیل که در نصب و اجرای کتابخانه ها کار می کند. در ضمن با ابزار دیباگر Kint می توانید کدهای خود را از راه دور نیز دیباگ کنید.

PHP DebugBar .7

PHP DebugBar یکی از بهترین دیباگرهای php است که به سهولت می توانید با هر پروژه ای هماهنگ شوید. داده های پروفایلتان را از هر بخشی از برنامه نمایش می دهد. گردآوری داده ها برای بلد کردن استانداردهای php ساخته شده است.

یک نوار دیباگر در مرورگر با داده های یک اسکریپت php نشان می دهد. PHP DebugBar روی ساختار جمع آوری داده ها عمل می کند.

موضوعاتی که مجموعه خاصی از داده ها را جمع آوری می کنند به کاربران اجازه می دهند تا درخواست های خود را ذخیره و مجدداً باز کنند.

دیباگر (خطایاب) برای PHP

سخن آخر

اکنون با مطالعه این مقاله با بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP آشنا شدید. خوشحال می شویم تا نظرات خود را در مورد اینکه شما از کدام دیباگر php استفاده می کنید با ما به اشتراک بگذارید. در صورت تمایل می توانید سفارش طراحی سایت خود و همچنین سایر خدمات اعم از بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی اپلیکیشن و غیره را با خیال راحت به متخصصان وب یار بسپارید.

پست های مرتبط

چطور طراح سایت شویم؟ ۱ اردیبهشت

چطور طراح سایت شویم؟

اگر به دنبال این هستید که چطور طراح سایت شویم؟ و برای مهارت در این رشته علاقه مند و به عنوان شغل آینده تمایل دارید…

ادامه مطلب
منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان ۱۱ فروردین

بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان

بهترین منابع آموزش جاوا اسکریپت رایگان علاوه بر اینکه در همه جا حضور دارد در چند سال اخیر نیز بسیار قدرتمند عمل کرده است، از…

ادامه مطلب
قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان ۲۰ اسفند

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان مسیر را برای رسیدن به یک وب سایت تجارت الکترونیک هموار کرده است. با استفاده از…

ادامه مطلب
بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان ۱۰ بهمن

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان یک استراتژی ایده آل برای تبلیغ کسب و کارها در این حوزه است. از مهم ترین ویژگی هایی که…

ادامه مطلب
قالب های پنل مدیریت فروشگاهی ۲۵ دی

بهترین قالب های پنل مدیریت فروشگاهی رایگان

در حال حاضر طراحی وب سایت یکی از نیازهای اصلی برای هر فروشگاهی است، از این رو در این مقاله قصد داریم تا به شما…

ادامه مطلب
افزونه حمل و نقل ووکامرس ۱۶ دی

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس و 10 افزونه وردپرس

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس یکی از ضروری ترین و مهم ترین خریدهای آنلاین، حمل و نقل می باشد. در صورتی که با استفاده…

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *